Proloog:
Mooi om jullie plezier te zien in het praten, lachen en dansen!
Niet te veel groot spel spelen: Keep it simple.
Ria: Mooi doorgespeeld nadat Rob wegliep.
Lange wegen
“Yes we mogen!” Koor mag met energie opstaan!
Koor:
Mooi gereageerd op Rianne die te laat binnenkomt.
Mooi richting publiek gezongen.
Olga mag Rianne echt meenemen “kom maar mee” naar de jassen.
Koor:
Minder mee wiegen op de maat. De tekst is niet altijd leuk om op mee te wiegen, let op de tekst!
Mooi onderbroken Rogier: Koor a capella was prachtig op het einde.
Met meer energie naar scene 1 -> toneelgroep: jullie willen écht weten van Bas de regisseur hoe je het hebt gedaan.
Leana ga maar meteen vol in het midden staan!
Grafscene
Als je je naam hoort mag je naar het graf! Goed opletten!
Rogier: mooi het verhaaltje aan het begin! Uitleg van de scene.
Tekst grafscene:
“Nee” ook samen zeggen.
Sneller op elkaar aansluiten! Geen witjes.
“wanneer, waarheen, Moab” samen zeggen
Ruth: “Lieve Machlon” ipv “Lieve schat”
“Waar begint ze aan” samen met Naomi zeggen
“Ik ga terug naar huis” samen met allen zeggen
Mooi gezegd Naomi v W: “Wat moest ik dan doen?”
Let op samen spreken! Neem dat nog even door.
Ria: let soms op je articulatie.
Lied van Orpa
Mooie freeze!! Houd dit vol!!
Koor:
Mooi de koorinzet aangezet met je lichaam! Helpt met zingen.
Mooi: sommigen zingen echt voor Orpa. Speel/acteer hier maar: “Ik ben er voor jou” of “wij staan achter jou”. Zing naar Orpa toe.
Scene zussen
Gooi m er meteen maar in hoor, Leana! Niet wachten tot het koor zit. Meteen na het lied starten met de tekst.
Dus met: “Hee zusje je bent weer terug”
Mooi, Klarieke! De “Dus?1”!
Maartje zocht leuk naar water en tisseus!
Leana mag sneller je tekst zeggen: “Nou, nou Bas.”
Maria “Laat haar nou ff spelen” – dat zeg je tegen Sanne
Maria mag eerder de catwalk op lopen.
Ruth: “haar haar haar” lekker groot spelen!!
Op mooie momenten speelde je naar achter en naar voren. Goed gekozen.
Inderdaad zussen langzamer inlopen op Orpa op het einde.
“Jij wilt ook naar Bethlehem” harder spreken, hand op schouder van Orpa eventueel?
Sanne: “Waarvan” vanaf je plek de scene spelen. Je bemoeien vanaf een afstandje.
Veilig weggelegd in mij:
De kaarten snel maar wel met eerbied doorgeven!
Snel doch eerbiedig.
Denk aan de neutrale zanghouding na de kaartenhouding! Direct door.
Mooi nu die grote kaartenhouding, houd dit vol.
Bas -> “5 minuten pauze” meteen door! Geen applaus hier.
Bob -> tekst van: “Proost” meteen door!
Erg mooi gepingpong de teksten vanuit de groep.
De straten zijn stil
Bas speelt alleen met: Positie van het koor.
Groep indikken of uit elkaar.
Bas frustreert zich over het koor. (Speel dit maar groot uit)
Let op: de 5 bewoners (Nadia, Ada, Machiel, Machaleb en Matthias) lopen halverwege het lied uit het koor naar hun plek! Bas de regisseur kan hierbij helpen.
Scene 4
Blijven lopen van de buurvrouwen heen en weer.
Maaiers eerder naar je plek op het midden van catwalk!
Dit is de dag:
Bob met eerbied spullen aan het einde van de catwalk leggen.
Van verdriet naar hoop.
Na dit is de dag: Koor direct terug naar de plek! Flink doorlopen.
En Bas direct door met de tekt: “Jou moest ik net hebben”
Moet je kijken (kwek kwek)
Die moeten we nog een keer repeteren. Kijk zelf het script goed door.
Ruth en Naomi op de catwalk blijven staan vanaf “Zeggen dat je thuis bent…”
Niet gaan “zitten”, maar gaan “rusten”.
Buurvrouwen Ada en Nadia op de catwalk scene spelen met Naomi en Ruth.
Bijgewerkt 18 april